Valorem la teva privadesa

Utilitzem galetes per millorar la teva experiència de navegació i analitzar el nostre trànsit. En fer clic a «Acceptar totes», acceptes el nostre ús de galetes. Més informació.

Compra d'entrades
Benvingut/da al nostre sistema de venda d'entrades en línia.
Aquí podràs obtenir les teves entrades d'una manera senzilla i pràctica.

27 d’abr.

Macho Grita, de Alberto San Juan

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
dissabte, 27/04/2024 20.00 h

Macho Grita, de Alberto San Juan

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

dissabte, 27/04/2024 20.00 h

Presentat per la Compañía Nacional de Teatro Clásico, aquest diàleg contemporani escrit, dirigit i protagonitzat per Alberto San Juan, explora les tensions i lluites de l’Espanya del segle d’Or.

A partir del diàleg, San Juan et convida a reflexionar sobre la rellevància de la violència i la masculinitat a la societat actual. Romp amb les convencions que qüestionen el fet que ser un "macho" implica no mostrar vulnerabilitat, revelant la tragèdia personal del personatge i la identitat nacional espanyola.

No et perdis l'oportunitat de submergir-te dins l'obra, que ofereix una mirada intensa i commovedora a partir de la interpretació de San Juan i els músics que l’acompanyen en viu, fent d’aquest viatge un recorregut per la història espanyola fins arribar a la societat contemporània. Uneix-te a aquesta experiència teatral i descobreix el poder de "Macho grita"!

Paraules del director

"Macho grita" és una crònica de la meva pròpia manca de claredat sobre la història del meu país. És un intent d'aproximar-me al procés històric pel qual es construeix la norma que estableix què significa ser espanyol. Cerc comprendre com es construeix el sistema de poder jeràrquic que ens governa, com es dóna forma al que entenem com a allò Masculí, considerat com la voluntat de domini, en aquest territori anomenat Espanya. És un esforç per identificar qui som nosaltres i qui són els altres, i per què hi ha una guerra entre ambdues parts. Potser és l'expressió d'un desig de transcendir els pronoms personals i arribar a alguna cosa que, sense dolor ni vergonya, puguem anomenar vida.’’

Alberto San Juan

Fitxa artística

Direcció i dramatúrgia: Alberto San Juan

Repartiment (per ordre alfabètic)

Alberto San Juan

Musics

Claudio De Casas

Miguel Malla

Gabriel Marijuán

Pablo Navarro

Equip artístic

Espai escènic i vestuari: La Compañía

Il·luminació: Raúl Baena i Eduardo Vizuete

Ajudant de direcció: Carlota Gaviño

Ajudant de producció: Lucía Rico

Alumna en pràctiques: Cristina Martínez

"Macho grita" és una coproducció de la Compañía Nacional de Teatro Clásico i EQM Serveis Culturals.

Duració: 70 minuts
Idioma: Castellà
Públic: Per a majors de 12 anys

4 de maig

Don Giovanni, de Mozart.

Òpera semi-escenificada
Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
dissabte, 4/05/2024 19.00 h

Don Giovanni, de Mozart.

Òpera semi-escenificada

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

dissabte, 4/05/2024 19.00 h

"Don Giovanni" és un dels mites més fascinants de la cultura europea que ha captivat escriptors i compositors al llarg dels segles. La combinació d'elements còmics i dramàtics converteix aquest mite, i per tant l'òpera, en summament atractiva per a públics de totes les edats. La temàtica, sumada a la genialitat compositiva de Mozart, dona com a resultat una de les òperes més destacades mai escrites.

Mozart ens presenta una originalitat i una capacitat dramàtica mai vistes en aquesta obra mestra. Així, la música es barreja amb la trama dramàtica magistralment conduïda per Da Ponte, donant lloc a una de les joies més destacades de la història de l'art. 

Durada aproximada: 2 hores 30 minuts

Primera part: 1 hora 15 minuts

Descans de 15 minuts

Segona part: 1 hora

Repartiment:

Pau Camero - Don Giovanni
Jorge Tello - Leporello
Toni Aragón - Don Ottavio
Ximena Agurto - Donna Anna
Joan Miquel Muñoz - Masetto
Margarita Rodríguez - Zerlina
Inma Hidalgo - Donna Elvira
Sebastià Serra - Commendatore

Cor de Cambra de Mallorca

Orquestra de Cambra de Mallorca

Bernat Quetglas, director

Direcció d’escena, Miquel Àngel Raió

DURACIÓ: 150 min
PÚBLIC:
Tots els públics
GÈNERE: Italià

9 de maig

Filar, d'Antonella Ascenzi. 26è Festival Internacional de Teatre de Teresetes

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
dijous, 9/05/2024 19.00 h

Filar, d'Antonella Ascenzi. 26è Festival Internacional de Teatre de Teresetes

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

dijous, 9/05/2024 19.00 h

Filar és una peça de dansa contemporània i poesia visual que explora el poder de la relació entre els cossos i els objectes, una relació que es desenvolupa des de la distància dels fils, que creen una connexió invisible entre tot el que succeeix. La història de Filar és la d’un món que cada dia es construeix i, de sobte, s’ensorra. Els fils ens uneixen amb les nostres famílies, els amics, o les persones amb les quals compartim camins.

Crítica Kritekaz.com Gordana Čupković : 9/7/2023

Filar, com a obra basada en la multimodalitat, amb mínima expressió verbal, però amb abundància de música, efectes de llum, solucions tècniques i videoprojeccions, que no obstant això roman de principi a fi i mai perd el seu focus en la interacció nua del ballarí-tereseta-espectador, un exemple d'assoliment excepcional en el món d’espectacle per a nens i adults.

La ballarina i intèrpret Antonella d’Ascenzi emfatitza la connexió de la dansa i el text dramàtic, l'objecte i la imatge, el cos i l'espai, l'espectador i l'intèrpret, en una interacció física especial, com a pautes recognoscibles de l'estètica de la seva dansa i el teatre visual.

Filar és una obra "sobre la força de la relació entre cossos i objectes" i sobre "fils que creguin històries" (com afirma el recital poètic que emmarca l'obra) i amb la qual es reconstrueixen i construeixen els mons de les comunitats socials i familiars. Una vegada més, l'expressió es produeix especialment en temps de crisi, la qual cosa s'evoca en l'obra mitjançant la projecció de l'espai urbà buit com una evocació de la recent solitud pandèmica. El pilar és també la història dels titelles: el fil com a fil metafòric de la història és també el mecanisme vertical tangible de la vida del titella, que també es converteix en el mecanisme horitzontal d'interacció material (connexió literal) amb l'espectador.

L'espectacle és interpretat en escena per Antonella d’Ascenzi. La música, que abasta des de música de cambra en piano i percussió fins a dinàmica elèctrica, està composta per Adrián Berenguer , mentre que Elena Piscitilli s'encarrega de la il·luminació creativa .

La sincronització de moviment, dansa i efectes de llum, que és una tasca extremadament desafiadora en aquesta actuació, es va realitzar amb una pràctica impressionant. La intèrpret va demostrar que és igualment hàbil en moviments de ball independents i en el moviment de la tereseta, la qual cosa va culminar en un ball conjunt entre la intèrpret i la tereseta.

Nens de totes les edats (des de bebès fins a escolars) van seguir l'actuació amb molta atenció i en moltes ocasions es van escoltar aplaudiments espontanis, tant individuals com col·lectius.

Duració: 50 min
Idioma:
espectáculo sin palabra
Génere:
teatro
Públic: todos los públicos

Fitxa artística:

Autora, Directora i Teresetera: Antonella D’Ascenzi
Autor de la música: Adrian Berenguer
Vídeo: Guillem Muñoz
Tècnica: Elena Piscitilli
Tècnica emprada: Tereseta de fil inspirada en la Kathputli de l’Índia, dansa i videomapatge.

11 de maig

La Tarara

de Josi Alvarado
Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
dissabte, 11/05/2024 20.00 h

La Tarara

de Josi Alvarado

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

dissabte, 11/05/2024 20.00 h

DESCRIPCIÓ

Nominada a set candidatures als Premis Max 2023, La Tarara ens narra la vida de na Rosa, una nena que toca el violí entre fantasmes, i l'altra Rosa, una prostituta que recorre els carrers durant la nit. A partir del gènere de thriller, descobrirem la història mai explicada de molts nens i nenes que han hagut de lluitar contra els seus fantasmes durant anys.

L'atmosfera de l'Espanya dels anys 70 t'envoltarà de cap a peus, una proposta escènica que no deixa indiferent, plena de música en directe, cabaret i poesia. Una oda a la maternitat i al perdó. Un viatge a través dels ulls de na Rosa.

La crítica ha dit

"He de reconèixer que La tarara beu de Sant Federico (García Lorca) i de Sant Pedro (Almodóvar) i és així com és beneïda pel lirisme surrealista d'un i la passió de tecnicolor de l'altre. Té tintades almodovarianes que s'entreveuen a la necessitat d'expressar el DESIG, així, en majúscules, en tota la seva diversitat. I remet a Lorca perquè d'ell beu l'atmosfera premonitòria, opressiva, l'alè poètic i el misteri."

Josi Alvarado

"La Tarara desborda veritat. Un retrat social de l'Espanya de l'època, la dels anys 70 (Bilbao, a la versió euskera). Un thriller poètic. Un cant al perdó, a l'amistat i a la maternitat. Un text que sona a música popular a estones i a concert de gran orquestra a altres. Un text tan obscur com fresc i directe. En poques paraules: una gran història, reflex de la nostra pròpia."

Agurtzane Intxaurraga

!

FITXA ARTÍSTICA

Autora: Josi Alvarado

Traducció euskera: Arantxa Iturbe

Intèrprets: Sandra Ferrús, Kepa Errasti, Jurdana Otxoa, Itziar Ituño & Eneritz Artetxe, Jose Cruz Gurrutxaga, Adrián García de los Ojos & Iñar Sastre

Direcció y Dramatúrgia: Agurtzane Intxaurraga

Ajudant de direcció: Miren Gojenola

Disseny d’escenografia y vestuari: Ikerne Giménez

Realització d’escenografia: Readest Decorados y Sfumato Pintura Escénica

Ajudant d’escenografia: María José Villela

Realització de vestuari: KKUM Inma Gómez

Ambientació de vestuari: Taller María Calderón 

Ambientació musical: Adrián García de los Ojos & Jurdana Otxoa

Música en directe: Adrián García de los Ojos & Jurdana Otxoa

Llums: Xabier Lozano

Gràfica: Santos Bregaña. Laia

Vídeos promocionals: Acrónica producciones

Fotografia: David Bernués & Dani Blanco

Direcció de producció: HIKA Teatroa

Producció executiva: HIKA Teatroa

Equip tècnic: Acrónica producciones

Comunicació: Nagore Martínez

Administració: Asun Etxeberria

Distribució: Montse Lozano


DURACIÓ: 80 min
IDIOMA: castellà
GÈNERE: teatre
PÚBLIC: Tots els públics

12 de maig

Lectura dramatitzada amb Sergi Baos.

Vermut Musical. Festival de la Paraula
Teatre Principal d'Inca - Sala Annexa
diumenge, 12/05/2024 11.00 h

Lectura dramatitzada amb Sergi Baos.

Vermut Musical. Festival de la Paraula

Teatre Principal d'Inca - Sala Annexa

diumenge, 12/05/2024 11.00 h

DESCRIPCIÓ

Amb en Sergi Baos tanquem el cicle de les lectures dramatitzades, dins el Festival de la Paraula (Produccions de Ferro).

Després de la lectura, com ja és costum, vermut musical al Hall del Teatre. Pels qui no hi heu vingut mai, és converteix en un espai de relacions i de bona conversa, just abans de l’hora del dinar del diumenge, on la música d’autor presideix.

 

FITXA ARTÍSTICA

Autor: Sergi Baos

Actors / actrius: pendents de confirmar

Artista musical: pendent de confirmar


DURACIÓ: 60 minuts
GÈNERE: Teatre i música
PÚBLICS: Tots els públics

 

16 de maig

Xefs al Teatre

Un viatge culinari amb molta estrella
Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
dijous, 16/05/2024 19.30 h

Xefs al Teatre

Un viatge culinari amb molta estrella

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

dijous, 16/05/2024 19.30 h

Amb un nou format compost per cinc xerrades, tractarem de tenir una visió global de com la gastronomia s'ha convertit en un valor diferencial. Des de la perspectiva personal de cadascun dels xefs participants, entendrem com el seu valor ha afectat el seu treball, la seva experiència personal i l'evolució dels seus restaurants. Per què, avui dia, existeix una passió per la gastronomia? N'hi ha prou amb veure les aparicions televisives, els llibres de receptes i de gastronomia que podem trobar a les llibreries, així com el turisme gastronòmic, del qual Espanya és un destí preferencial. Mallorca, gràcies al treball dels xefs i els diferents espais gastronòmics, s'està convertint en un referent en aquest sentit. Des de la visió personal d'aquests quatre xefs, descobrirem com ha evolucionat la gastronomia i la seva història personal amb la cuina.

Germans Torres
Els germans Torres, Javier i Sergio, nascuts a Barcelona el 1970, són un destacat binomi gastronòmic que ha deixat la seva petjada en el món culinari. Amb una clara vocació des de la seva infància i una excepcional formació, van aconseguir dues estrelles Michelin per al seu restaurant Dos Cielos Barcelona el 2018 i van renovar aquest reconeixement per al seu nou projecte Cocina Hermanos Torres, el 2019.

Influenciats per la seva padrina Catalina i amb una ferma decisió de ser xefs des de primerenca edat, els germans Torres van completar la seva formació en reconeguts restaurants i van fusionar la seva experiència per embarcar-se en diverses aventures culinàries, incloent-hi l'obertura del restaurant Eñe al Brasil el 2007. El 2008, van inaugurar Dos Cielos a Barcelona, i obtingueren la seva primera estrella Michelin el 2010 i la segona, el 2017.

A més d'expandir-se amb Dos Cielos Madrid i l’Espacio Ilusión, van tancar Dos Cielos Barcelona per obrir Cocina Hermanos Torres, el juny de 2018, reconegut amb tres estrelles Michelin. El seu enfocament culinari destaca per cercar el màxim rendiment del producte amb una mínima manipulació, creant plats aparentment senzills, però plens de reflexions i atractiu en colors, aromes, sabors i textures.

Cocina Hermanos Torres, inaugurat el 2018, representa el somni materialitzat dels germans. Amb una nau de 800 m² a Barcelona, aquest espai no sols alberga un restaurant per a 65 comensals, sinó també un centre R+D i projectes formatius, incloent-hi un Centre Gastronòmic d'Alt Rendiment i un centre social per a joves amb discapacitat.

 

Andreu Genestra
Andreu Genestra va néixer a Inca (Mallorca) el 1983. Xef del restaurant que porta el seu nom a l'hotel Zoëtry Mallorca (Llucmajor), ha estat reconegut el 2015 amb la preuada estrella Michelin. A Palma, ha obert les portes d’Aromata, una cuina més senzilla però amb la mateixa essència: producte local, cuidada elaboració i tradició mallorquina en la cuina, la qual cosa a ell li agrada anomenar «cuina de la terra», i el Senzill Bistro a l'hotel Predi de Son Jaumell (Capdepera).

Guardonat amb una estrella de la Guia Michelin i dos sols de la Guia Repsol, el restaurant Andreu Genestra és la representació màxima d'aquest binomi: producte mediterrani i les més sofisticades tècniques culinàries actuals.

Andreu Genestra va començar la seva marxa entre les olles d'un Iberostar, volia saber amb 16 anys què era ser cuiner. La seva passió va arrencar quan va cursar els estudis a l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears per després treballar en els millors hotels de l'illa.

Va viatjar per provar sort a Barcelona i es va instal·lar a l'Hotel Condes de Barcelona. Gràcies al seu esforç, Andreu va tornar a Mallorca per quedar-se a l'Hotel Read’s amb Marc Fosh, qui li va ensenyar una de les seves bases culinàries. El Relais Chateux Son Brull va ser el que li va aportar la visió mallorquina selecta de la cuina. D'aquí va viatjar al País Basc per fer un stage en el restaurant Mugaritz i a casa de Juan Mari Arzak, dos dels que han marcat molt la seva trajectòria, i també a posteriori va estar en el restaurant Espai Sucre i amb l'experiència amb el reconegut xef alsacià Jean Louis Neichel.

La seva il·lusió era formar part del millor restaurant del món, i va ser en el 2008 quan va aterrar en el Bulli durant tota la temporada, i hi repetí part del 2009.

Seguidament, i després de provar sort en un petit restaurant anomenat Laurus, va agafar les regnes del restaurant El Pi de l'Hotel Barceló Formentor, on exercí la seva funció de cap de cuina per tres temporades.

Ha estat cuinant a les temporades d'hivern a llocs com Londres, Estocolm, el Brasil i Kuwait, a les ordres de la família reial i del servei d'àpats Lazurd. Ha viatjat a l'Índia i ha tornat entusiasmat amb aroma a espècies, com va demostrar en la seva ponència a Madrid Fusión el 2015.

Adrián Quetglas
Nascut a Buenos Aires el 1968. De pare i avis mallorquins, a casa seva sempre es va respirar ambient i gastronomia de l'illa.

Encara adolescent, va venir a Mallorca i va començar a treballar en restauració a Ca’n Arnau, com a cambrer. El seu interès per la cuina i els consells de la cuinera el van portar cap a París, on va treballar a la Cuisine de Marie-Blanche de Broglie. D'allà es va dirigir a Londres, on va prosseguir el seu treball i formació a Quo Vadis, el famós restaurant de Marco Pierre White en el Soho.

Després del seu retorn de la Gran Bretanya, una altra vegada a Mallorca, Adrián conegué el seu primer autèntic mestre i gran amic Marc Fosh –primer xef anglès a rebre una estrella Michelin a Espanya–, i començà a treballar amb ell a l'Hotel Read’s. Junts marxaren a Moscou el 2005; Marc tornà a Mallorca i Adrián es quedà allà deu llargs anys, en què ha liderat i dirigit les cuines d'alguns dels restaurants més importants de Rússia: Cipollino (2005), Doce Uvas (2009), els Grand Cru (2009), The Sad (2010), 16th Line (2011) i AQ Kitchen (2015), aquest últim com a copropietari.

El 2010, Doce Uvas fou seleccionat com un dels millors 100 restaurants de 2010 per S. Pellegrino. I el 2016, Adrián va ser nomenat cuiner de l'any a Rússia. El premi, que atorga anualment el portal Where to Eat, ha reconegut la labor del xef en els seus restaurants de la capital russa. El jurat, a més, va reconèixer el seu restaurant AQ Kitchen (Moscou) com el tercer millor restaurant del país. Aquest premi és l'equivalent a nivell nacional –a Rússia– de la llista dels 100 millors restaurants del món, que elaboren cada any la revista Restaurants i San Pellegrino.

El 2014 escrigué i publicà a Moscou el reeixit llibre gastronòmic Tapas. El 12 de juliol de 2015, Adrián obrí el seu projecte més personal, Adrián Quetglas Restaurant, a Palma.

Actualment, Adrián viu entre Moscou i Mallorca.


Ariadna Salvador
Ariadna és menuda, però el seu enorme somriure i els seus cabells vermells són sempre el centre del lloc en el qual estigui. La seva trajectòria vital i professional està marcada per la seva curiositat innata, i un sentit de la imaginació transversal que l’ha portat a treballar amb diferents aspectes del món de la creació. Nascuda a València en 1985, va estudiar audiovisuals i disseny de moda, i va començar a dedicar-se al sector tèxtil de manera professional. Guanyadora del 2n premi Art Jove el 2011, muntà la seva pròpia botiga. Dos anys després entrà a treballar en una multinacional de la moda, però la seva afició pel món del dolç, a la qual donava curs a les seves estones lliures, se li’n va començar a anar de les mans. I d'aquí va néixer Aloha Pastelitos, un lloc de pastissos i altres bocinades amb el qual es passejava pels mercats ambulants més fanfarrons de l'illa. D'afició a decidir deixar-ho tot i començar a estudiar pastisseria només va haver-hi un pas. Després de les pràctiques, arrencà l'aventura de Clandestí Taller Gastronòmic al costat del seu soci, el també membre de Chefs(in) Pau Navarro, que avui dia és un dels restaurants de referència del panorama gastronòmic balear. Una aventura que avui ja ha deixat enrere per donar pas a NINUMÀ, el seu projecte més personal. En ell ha bolcat tot el cor i la imaginació, tot creant un espai on poder donar curs a tota a la creativitat i fantasia que porta dins.


Matías Iriarte
Va néixer a l'Argentina el 1984, inicià la seva trajectòria professional servint copes en una discoteca als 16 anys, just quan s'acabava de traslladar a Mallorca amb la seva família. Durant els seus primers anys de carrera, es va creuar amb el bàrman Fabio Raffelli, qui li va ensenyar que la cocteleria podia ser un ofici.

Estudià Psicologia a la Universitat de les Illes Balears, però no va exercir com a tal perquè la seva veritable passió és la cocteleria. Matías Iriarte es va formar com a bàrman viatjant pel món i visitant diferents bars i fires, com la London Cocktail Week o la Bar Convent Berlin. L'argentí afirma que el creixement de la cocteleria s'està desenvolupant ara mateix: “No hi ha bibliografia de bar, s'està escrivint.”

En el 2008 va començar la seva aventura a Ginbo. L'establiment, situat en el centre de Palma, portava obert des de feia a anys, però sense èxit. Matías va donar la volta al concepte del local i el va convertir en una cocteleria de renom. Ginbo va rebre el premi Millor carta de còctels d'Espanya 2016. Iriarte també està darrere de Chapeau 1987, un cocktail & whiskey bar amb més de 200 referències de whiskeys en el món. A més, és un dels cervells de Sala de Personal, millor obertura d'Espanya a FIBAR 2023 i guanyador d'un Sol Repsol l'any 2024, 50Best Discovery, un concepte de maridatge invers de cocteleria amb gastronomia que va més enllà de beure i menjar.

Matías Iriarte va ser el guanyador de Bacardi Legacy 2017 a Espanya pel seu còctel «El Luchador». També és ambaixador de Bodegas Suau des del 2017 i ambaixador de cocteleria per a Madrid Fusión. Iriarte ha estat un dels deu finalistes en els Premis Nacionals de Gastronomia 2018.

Xerrada realitzada amb la col·laboració d'Economia de Mallorca.

18 de maig

Alexandra Lowe

Grans àries d’òpera
Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
dissabte, 18/05/2024 20.00 h

Alexandra Lowe

Grans àries d’òpera

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

dissabte, 18/05/2024 20.00 h

DESCRIPCIÓ

ALEXANDRA LOWE – soprano

En la seva segona i última temporada del prestigiós programa d’artista Jette Parker de Covent Garden- Royal Opera House, la soprano britànica d’origen espanyol Alexandra Lowe participarà en papers de Mozart, Handel i Britten entre altres projectes i treballarà sota els directors Hartmut Haenchen, Harry Bicket i Sir Antonio Pappano. Al Linbury Theatre, Alexandra canta la producció escènica de Pierrot Lunaire d’Anthony Almeida. Malgrat els reptes relacionats amb la pandèmia de la primera temporada d’Alexandra com a jove artista de Covent Garden, va poder fer un debut molt aclamat a l’escenari principal com “una Dafne exquisida i segura de si mateix” (The Guardian) a Apollo e Dafne de Handel amb Christian Curnyn i participeu en una sèrie d’esdeveniments en línia, com ara un recital de conjunt amb Antonio Pappano al piano i la sèrie contemporània de 8 bits que presenta obres recentment encarregades.

Lowe va començar els seus estudis al Royal Northern College of Music abans d’incorporar-se al curs d’òpera a la Guildhall School of Music and Drama i posteriorment al National Opera Studio de Londres i des d’aleshores ha tingut un èxit significatiu en competicions, inclòs el segon premi a la Glyndebourne Opera Cup 2019 i el tercer premi a la 2020 Concorso Lirico Internazionale di Portofino, tots dos atorgats per un apreciat jurat internacional.

PROGRAMA

PRIMERA PART

“Music For a While” de la música incidental per Oedipus - Henry Purcell, 1692
“Lascia ch’io pianga” de Rinaldo - George Frideric Handel 1711
“Porgi amor” de Le Nozze di Figaro, K. 492, Wolfgang Amadeus Mozart 1786
“Air de bijoux” de Faust, Charles Gounod 1859
——
“L'amour est un oiseau rebelle" (HaVanera) de Carmen, Georges Bizet 1875
“Kto ty, moy angel li khranitel'” (Escena de la carta) de Eugene Onegin, Pyotr Ilyich Tchaikovsky 1878
“Sì mi chiamano Mimì” de La bohème, Giacomo Puccini 1893-95

SEGONA PART

“Měsíčku na nebi hlubokém” (Cançó de la lluna) de Rusalka Op.114 - Antonín Leopold Dvořák 1900
“Vilja-lied” de Die lustige Witwe, Franz Lehár 1905
“Marinela, Marinela” de Canción del olvido ( Zarzuela), José Serrano 1916
Vals de Matilde Escalas (piano sol)
“O mio babbino caro” de Gianni Schicchi, Giacomo Puccini 1917
“La petenera” de La marchenera, Frederick Moreno Torroba 1928
“Meine lippen sie küssen so heiß“ de Giuditta, Franz Lehár 1934



FITXA ARTÍSTICA

Alexandra Lowe – soprano
Francesc Blanco - piano

DURACIÓ: 65 min
IDIOMA: Diversos idiomes
PÚBLIC: Tots els públics

19 de maig

Petites tragèdies, a partir de Pushkin

d’Iguana Teatre
Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
diumenge, 19/05/2024 20.00 h

Petites tragèdies, a partir de Pushkin

d’Iguana Teatre

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

diumenge, 19/05/2024 20.00 h

DESCRIPCIÓ

Les passions humanes a partir dels textos d’Aleksandr Pushkin.

Descobreix Petites tragèdies, l'espectacle que ha estat seleccionat per formar part del prestigiós catàleg de PLATEA 2023-2024 i altament recomanat per la Xarxa Espanyola de Teatres, Auditoris, Circuits i Festivals de Titularitat Pública.

Aquesta obra, amb dramatúrgia i direcció de Pere Fullana, és una adaptació lliure de quatre peces breus d'Aleksandr Pushkin. Submergeix-te a l'Europa occidental al llarg de diferents èpoques, on l'acció de les peces, com "El convidat de pedra", "El cavaller avar", "Mozart i Salieri", i "Faust", teixeixen històries al voltant de les passions humanes: amor, engany, gelosia, avarícia, enveja i ambició. Aquestes manifestacions dramàtiques prenen vida a partir de personatges icònics i universals creats pel geni literari de Pushkin.

Amb un enfocament lúcid, Pushkin realitza un diagnòstic moral de l'Europa del seu temps, establint-se com un veritable precursor del "postmodernisme". A partir d'aquí, la producció d’Iguana Teatre pretén crear una paràbola contemporània, desitjant que el públic relacioni les tragèdies passades amb les que vivim avui dia a l'Europa del segle XXI. 

 

La crítica ha dit

«Una marató de pur teatre»
Pep Toni Mendiola, Ara Balears. Palma

«Un text meravellós que Iguana Teatre el porta, com tot l'espectacle, de manera genial i emocionant.»
Jordi Garcia, Despatx 22. Girona

FITXA ARTÍSTICA

Dramatúrgia de Pere Fullana a partir de textos d'Aleksandr Pushkin

INTÈRPRETS:  Rodo Gener, Carles Molinet i Marina Nicolau

IL·LUMINACIÓ: Toni Gómez

ESCENOGRAFIA:  Jordi Banal

VESTUARI: Bel Cirerol

DRAMATÚRGIA I DIRECCIÓ:  Pere Fullana

TÈCNIC DE LLUMS I SO:  Juanro Campos

CONSTRUCCIÓ ATREZZO I ESCENOGRAFÍA:   Pablo Sacristan, Dídac Roig, Julia Gómez  i Naiara Yerobi

ASSESSORAMENT LINGÜÍSTIC  Carme Planells

DISSENY GRÀFIC I FOTOGRAFIA   Naiara Yerobi

ENREGISTRAMENT VIDEOGRÀFIC  Bernardo Arzayus

PROMOCIÓ I COMUNICACIÓ  Gemma Prats

DISTRIBUCIÓ  Santi Celaya

DISSENY DE PRODUCCIÓ  Carles Molinet

PRODUCCIÓ EXECUTIVA  Jordi Banal

AGRAÏMENTS  Santi Pons i Santi Celaya

DURACIÓ: 80 min
IDIOMA: Català
PÚBLIC: Tots els públics
GÈNERE: Teatre

25 de maig Diverses
sessions

Iaia, de Mambo Project

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
dissabte, 25 de maig de 2024

Iaia, de Mambo Project

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

dissabte, 25 de maig de 2024

DESCRIPCIÓ

Iaia és una experiència teatral que ens transporta al cor dels records a partir del llenguatge escènic documental i multidisciplinari. En aquesta obra, el públic té l'oportunitat d'entrar al menjador de la iaia, un espai carregat d'històries i vivències que es reconstrueixen i prenen vida en temps real.

En el context del confinament per la Covid-19, la relació amb les àvies (iaies nascudes entre els anys 20 i 30) de tot arreu, es va veure interrompuda. Aquesta inesperada situació va donar lloc a les videotrucades recurrents, un nou mitjà que, tot i ser totalment desconegut per a elles, va obrir una finestra virtual cap a la intimitat i la sinceritat. 

Iaia es converteix, així, en una mena de confessionari trans-generacional on els nets i netes tenen l'oportunitat de redescobrir la biografia de les seves iaies. Amb detalls, matisos i incògnites que no havien estat compartits abans, l'obra ofereix una visió commovedora de les vides d'aquestes dones extraordinàries. Tot això, presentat amb la distinció artística i la sensibilitat característiques de la companyia Mambo Project.

Una proposta teatral que uneix generacions i ens recorda la riquesa que podem trobar a la història de les nostres arrels.

FITXA ARTÍSTICA

  • Direcció: Nina Solà Carbonell i Jordi Font Alonso
  • Dramatúrgia: Ferran Echegaray i Verònica Navas
  • Interpretació: Jordi Font Alonso, Mireia Illamola i Pino Steiner
  • Disseny sonor: Marc Naya
  • Il·luminació: Marió Andrés
  • Escenografia: Carlos Gallardo
  • Vestuari: Anna Ramon
  • Disseny audiovisual: Nina Solà Carbonell
  • Producció: Hèctor Boada
DURACIÓ: 60 min
IDIOMA: Català
GÈNERE: Teatre
PÚBLICS: Tots els públics

 

31 de maig

Pedro Pastor

Nova Gira
Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
divendres, 31/05/2024 21.00 h

Pedro Pastor

Nova Gira

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

divendres, 31/05/2024 21.00 h

DESCRIPCIÓ

Música d'autor, viatge, camí i mestissatge.
Lletres de rebel·lia, amor, canvi i aprenentatge.

Descobrir-ho és infinitament millor que les paraules. Amb tot just 28 anys, i amb quatre discos a la seva esquena, Pedro Pastor representa i lidera una nova generació de cantautors a Espanya. Fill del també cantautor Luis Pastor i nebot de Pedro Guerra, el madrileny torna aquest 2022 amb Voltes, un nou disc que evidencia un salt en la qualitat de la composició musical de l'artista i amb la qual continua eixamplant la seva poderosa herència musical.

A la seva edat, Pedro Pastor ja suma més de dotze anys sobre les taules, amb més de 600 concerts en més de disset països com Colòmbia, Mèxic, Cuba, l'Argentina, Xile, l'Uruguai, el Perú, Costa Rica, Alemanya, França, Bèlgica, Portugal… la seva música cavalca així entre tots dos continents amb lletres que suposen un cant al canvi i a la rebel·lia, a l'amor i a l'aprenentatge, a la mescla i a la fusió, com a principal font de desenvolupament musical i humà.

En el seu estil conviuen la cúmbia, el funk, la música africana o el folklore llatinoamericà, sense perdre's la força i l'essència de la cançó d'autor i el seu missatge. Lluny de multinacionals i grans segells, Pedro desenvolupa i dirigeix el seu projecte, consolidant-se com una de les veus més joves representatives de la cançó d'autor hispanoparlant a banda i banda de l'oceà.

DURACIÓ: 80 mins
IDIOMA: Castellà
GÈNERE: Música
PÚBLICS: Tots els públics

9 de juny

La Música de Berlanga

amb Pablo García-Berlanga al piano
Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
diumenge, 9/06/2024 20.00 h

La Música de Berlanga

amb Pablo García-Berlanga al piano

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

diumenge, 9/06/2024 20.00 h

DESCRIPCIÓ

Si la música funciona bé en algunes de les meves pel·lícules, serà per un fenomen aliè a les meves sensibilitzacions. Als músics que han treballat amb mi sempre els he donat unes idees més literàries que musicals. Luis García Berlanga

El present projecte vol homenatjar la seva figura a través de la música de les seves pel·lícules. En l'imaginari col·lectiu està ben present la cèlebre “Americans, us rebem amb alegria” fita musical del cinema berlanguià. Però si continuem escoltant amb atenció al llarg de la seva filmografia, podem trobar meravellosos moments musicals. Pablo García-Berlanga, nebot-net del director, vol posar en valor aquesta música tan especial, que serà acompanyada per les imatges creades expressament per a aquest projecte pels artistes plàstics valencians ceballos&sanabria. Serà un concert a piano que repassarà els millors moments de la música de les pel·lícules de Berlanga.

PROGRAMA

Maestro Tokó (Pepe Martí Alegre, tío materno de Berlanga)
Alma dolorida

Esa pareja feliz (1951)  Jesús García Leoz
Tema pareja feliz
Marcha Florit

Bienvenido Mr. Marshall (1952)  Jesús García Leoz
Cabecera
El pueblo de noche
Españolada

Calabuch (1956)  Francesco Lavagnino / Guido Guerrini
Cabecera, solo de trompeta y escena final

Plácido (1961)  Miguel Asíns Arbó
Foxtrot

Las cuatro verdades (1962)  Miguel Asíns Arbó
Tanguillo del organillo

El verdugo (1963)  Miguel Asíns Arbó
Foxtrot

La boutique (1967)  Astor Piazzolla
Cabecera y escena final

La vaquilla (1984)  Miguel Asíns Arbó
Marcha de Sos del Rey Católico
Suspiros austrohúngaros
Pasodoble

Blasco Ibáñez (1996)  Bernardo Fuster / Luis Mendo
Cabecera

París Tombuctú (1999)  Bernardo Fuster / Luis Mendo
A ninguna parte

 

FITXA ARTÍSTICA

Pablo García-Berlanga – piano

Ceballos & Sanabria -visuals



DURACIÓ: 70 min
IDIOMA: Espectacle sense paraula
PÚBLIC: Tots els públics
GÈNERE: Música

1 de jul.

Bob Pop

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal
dilluns, 1/07/2024 19.30 h

Bob Pop

Teatre Principal d'Inca - Sala Principal

dilluns, 1/07/2024 19.30 h

Bob Pop, amb el seu vestit desenfadat i les seves mítiques ulleres de pasta, es prepara per provocar a l'espectador un volcà de rialles i emocions, i analitzar diferents aspectes de la vida, combinant realisme literari, grells de mandarina, hospitals públics i greix de pernil.

Bob Pop (Madrid, 1971) és un dels periodistes culturals i de societat més seguits del momento pel seu treball a la televisió (subdirector i col·laborador del programa Late Motiv d'Andreu Buenafuente a Movistar +), a la ràdio (Hoy por Hoy, Cadena Ser) i mitjans escrits, entre els quals es compta la seva labor com a adjunt a la direcció de La Marea. És autor dels llibres Mansos, Un dimecres de gener i els dos volums de diaris Dies aliens, adaptats també per l'autor en forma de monòleg teatral, entre d’altres. El seu últim llibre és Días simétricos. És el creador i guionista de la sèrie autobiogràfica Maricón perdido, estrenada en el canal TNT al juny de 2021, que ha estat guardonada amb un Premi Ondas i un GLAAD AWARD.

Organitza: Incabusiness, Ajuntament d'Inca
Teatre Principal d'Inca
Telèfon: 971963777
Correu electrònic: info@teatreprincipalinca.com

Segueix-nos!

Avís legal
Política de galetes
Desenvolupat per